4SYNERGY
  • 4US
    • Onze mensen
    • Partners
  • 4ACTUEEL
    • LINKEDIN FEED
    • TERUGBLIK
    • 4Blog
  • 4Platform
    • 4Klanten
    • 4Zelfstandige
  • 4Contact

4BLOG

Klant aan het woord: Maxima

10/6/2020

0 Reacties

 
Foto
Het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven en Eindhoven, kortweg MMC, wil zich onderscheiden van andere ziekenhuizen op het gebied van patiëntenzorg en bedrijfsvoering. Daarom heeft het ziekenhuis de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het verbeteren van haar informatievoorziening. Delen van de technische infrastructuur werden en worden vernieuwd en HiX (het ZIS/EPD van ChipSoft) werd aangekocht, geïmplementeerd en wordt nu proactief onderhouden. Martijn Schasfoort, manager Zorg en Informatie Technologie (ZIT), heeft zijn afdeling en de daarbij behorende vraag van de interne klant, de laatste jaren fors zien veranderen.


​Martijn is verantwoordelijk voor Medisch Technologie, ICT, Zorginformatie en functioneel beheer voor het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). De genoemde technische specialisaties hebben in toenemende mate overlap met elkaar. Zo verplaatst de traditionele ICT zich steeds meer richting het bed van de patiënt, medisch technische toepassingen maken steeds vaker gebruik van centrale databases voor registratie en integratie van gegevens en als laatste worden deze zichtbaar gemaakt binnen het EPD. Het is één wereld geworden. Voor een veiliger zorgverlening, een snellere doorloop van diagnose trajecten of het verder verkorten van toegangs- en wachttijden is een informatievoorziening nodig die volledig geïntegreerd is met de onderhanden zorgprocessen. Ook binnen de Medische Technologie is er in de laatste decennia veel geïnnoveerd en veranderd, getuige ook de vorig jaar aangeschafte operatie robot.

Verder spelen instanties zoals de overheid, zorgverzekeraars of beroepsverenigingen ook een steeds belangrijkere rol in het technologie landschap. Kortom, de afdeling ZIT moet zich continu aanpassen aan de veranderende vraag van het ziekenhuis en haar klanten. Het interventie programma met als titel ‘ZIT 2020-2025’ heeft tot primair doel het herijken van het functioneren van de ZIT afdeling binnen de huidige processen van het MMC en het verder professionaliseren van deze afdeling. Op deze manier voldoet de dienstverlening beter aan de huidige en toekomstige verwachtingen van het ziekenhuis en haar klanten.

In samenwerking met Martijn Schasfoort en Thilo Mohns (CMIO) heeft Frank Boelen, Managing Partner 4Synergy, in een aantal sessies de huidige situatie geanalyseerd. Vanuit die analyse is een concreet verbeter/verander plan voorgesteld, welke in de loop van de komende jaren stap voor stap gaat worden geïmplementeerd. Hier is blijvend verbeteren en regelmatig innoveren (Continious Improvement and Innovation) van de bedrijfsprocessen met behulp van de informatievoorziening van ‘levensbelang’ voor het ziekenhuis!

​Auteur: Frank Boelen

0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Archieven

    Februari 2021
    Januari 2021
    December 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Juli 2019
    November 2018
    September 2018

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Partners

Foto



Foto

Cookie verklaring
​

​
Privacy verklaring

4Synergy

​4Synergy is een moderne, multi-disciplinaire netwerkorganisatie voor en door zelfstandige professionals die zich richten op hoogwaardige consultancy dienstverlening.

Contact

T: +31 (0)85 401 00 35
M: info@4synergy.nl
​P: Postbus 141, 3350 AC Papendrecht


.
  • 4US
    • Onze mensen
    • Partners
  • 4ACTUEEL
    • LINKEDIN FEED
    • TERUGBLIK
    • 4Blog
  • 4Platform
    • 4Klanten
    • 4Zelfstandige
  • 4Contact