Een digitale en lerende organisatie is geen doel, maar een middel om klanten beter van dienst te kunnen zijn en daarmee de continuïteit van de organisatie te garanderen. In de zoektocht naar digitale transformatie investeren veel bedrijven in technologieën zoals Artificial Intelligence en cloudplatformen. Dat is technisch steeds makkelijker en bovendien goedkoper dan ooit. Toch levert het bedrijven meestal niet wat ze ervan verwachten. De teleurstelling houdt vaak verband met de manier waarop deze technologieën geïmplementeerd worden in het bestaande operating model van de organisatie met oeverloze discussies over verantwoordelijkheid van de 'use case'.
Een datagedreven business-strategie staat vandaag de dag bovenaan de digitale agenda van vele organisaties. De vraag is hoe je daar op een verantwoorde wijze gestalte aan geeft. Dit iteratieve proces verloopt in tenminste zes stappen:
Eén data operator model voor het primaire bedrijfsproces, onder eigen regie levert bovendien een nieuwe bouwsteen voor de Enterprise-architectuur. Hiermee implementeer je data-as-a-service binnen een organisatie, wat vervolgens de hefboom is voor het realiseren van meer productiviteit en klanttevredenheid, en het openen van nieuwe markten. Meer over dit vakgebied weten? Neem contact met ons op via [email protected]. 📧 |
Categorieën
Alles
Auteur4Synergy is een moderne, multi-disciplinaire netwerkorganisatie voor en door zelfstandige professionals die zich richt op hoogwaardige consultancy dienstverlening. |